اقدامات لازم بعد از ختنه به روش حلقه

معمولابرای ختنه نوزادان از حلقه استفاده میشود .احتمال عفونت و آلودگی زخم در این روش کمتر از روش جراحی است. برای جلوگیری از عوارض و نتیجه بهتر اقدامات زیر را انجام دهید:

۱)پوشک بیمار بعد از هر بار ادرار کردن عوض شده و محل عمل با آب فراوان  شسته شود. حمام کردن تا دو روز بعد از عمل ممنوع است.

۲)تا دو هفته بعد از عمل نوک مجرا روزی چهار بار با پماد موپیروسین چرب شود

۳) بعد از دو هفته نوک مجرا روزی چهار بار با پماد ویتامین آ_د چرب شود و این کار تا دو ماه ادامه یابد. این کار برای جلوگیری از تنگی نوک مجرا بسیار مهم است.

۴) برای تسکین درد تا یکی دو روز اول از شیاف آستامینوفن استفاده شود برای کودکان با وزن ده کیلو و بالاتر از شیاف بزرگسالان استفاده میشود.

۵) برای رفع بیقراری نوزادان چند قطره آب قند رقیق به نوزاد بدهید.

۶) برای جلوگیری از درد بهتر است روز اول نوزاد پوشک نشود یا از پوشک سایز بزرگتر استفاده شود.

۷) کبودی و تورم مختصر و خونریزی در حد چند قطره تا چند روز بعد از عمل طبیعی است ولی در صورت تورم،  کبودی و خونریزی شدید ویا احتباس ادرار با پزشک مربوطه تماس گرفته شود. بدیهی است محل عمل تا یک روز به صورت مکرر معاینه شود.

۸) در صورت ضعف شدید یا مشکل تنفسی برای تحریک نوزاد با  سیلی به کف پای نوزاد ضربه وارد شود و به صورت اورژانسی به مراکز درمانی مراجعه شود.

۹) حلقه چند روز تا دو هفته بعد از ختنه  خواهد افتاد. در صورتی که حلقه زودتر یا دیرتر از این زمان جدا شود به پزشک مراجعه نمایید.

۱۰)نوک مجرا همیشه باید داخل حلقه باشد و اگر نوک مجرا از وسط حلقه به سمت بیرون آمده باشد باید برای خارج کردن حلقه مراجعه کنید.

۱۱) یک هفته بعد از افتادن حلقه برای ویزیت مراجعه نمایید تا  اقدامات لازم برای جلوگیری از چسبندگی آموزش داده شود.

۱۲) در هنگام ختنه نوزاد به خصوص در نوزادان چاق کمی پوست اضافه باقی گذاشته میشود تا بعد از ۶ سالگی و جذب چربی عانه پوست دچار کمبود و کشیدگی نشود. بنابر این نگران کافی بودن ختنه نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.